Tariefverhoging
Meer kosten voor hetzelfde of voor minder. KRIMPFLATIE! Dat is de benaming als de producten duurder worden zonder dat de doorsnee klant het merkt.
What's in it for me?
De koekjesfabrikant doet minder gewicht in de verpakking, het wasmiddel, bakmeel en pindasaus bleven in prijs hetzelfde maar ook daar zat minder omvang in het pak of de pot.
Bij de dienstverlening is dat lastiger. Voor hetzelfde tarief de medewerker minder laten lopen of korter op de locatie van de klant laten verblijven is geen optie. Voelt u de spanning? Dan komt er een bizarre tariefsverhoging voor hetzelfde resultaat. Beveiligings- en servicediensten worden veel duurder terwijl u zich afvraagt wat het u oplevert.
Juist ja! Als dat uw vraag is wordt het tijd om in gesprek te komen. Om samen de analyse te maken of de omvang van de tariefsverhoging niet in schril contrast staat tot hetgeen u geleverd krijgt. En wellicht daarbij de vraag of u, in het afgelopen jaar, weleens verrast bent door uw leverancier. Gaat u het gesprek met ons aan? (Zonder kosten en verplichtingen ter info)
En bent u nog niet overtuigd dan raden wij u aan om dit artikel te lezen.