Volg ons op:

Alarmopvolging

Snelle en professionele alarmopvolging in heel Nederland

Wat is alarmopvolging?

Wat is alarmopvolging? Alarmopvolging is een vorm van dienstverlening die bijdraagt aan het borgen van de continuïteit, de veiligheid of beveiliging van uw pand, uw medewerkers, uw goederen, uw waardevolle bezittingen, uw dieren en uw intellectuele eigendommen. Deze vorm van dienstverlening zorgt ervoor dat bij een alarmmelding de dichtstbijzijnde surveillant wordt geïnformeerd door een gecertificeerde meldkamer en de opdracht krijgt om deze alarmmelding op te volgen. Door de landelijke dekking met onze partners kunnen wij u vakkundig en professioneel van dienst zijn. Lees daarom hieronder meer zodat u een goed beeld krijgt van deze vorm van dienstverlening.

Snel en adequaat

Bij een alarm in of aan uw zorginstelling, uw kantoor, uw loods of opslagterrein, uw bedrijfspand, uw woning, het overheidsgebouw of schoolgebouw zijn wij uw partner. De mobiele surveillant is degene die uw locatie inspecteert. Dus ook wanneer het loos alarm (b)lijkt te zijn is een daadwerkelijke ronde uiterst belangrijk. De vormen van alarm zijn uiterst divers, niet alleen de melding van een vermeende inbraak geldt als een alarm, maar ook een brandmelding, een melding van waterlekkage of de melding van het uitvallen van apparatuur kunnen leiden tot de inzet van een mobiele surveillant. U kunt rustig blijven waar u bent. In geval van loos of terecht alarm lossen wij het op binnen de kaders van de, met u vooraf, gemaakte afspraken. Bij uiterste noodzaak stemmen wij bepaalde maatregelen met u af.

Snel klinkt snel, maar de inzet van de surveillant is altijd zorgvuldig en binnen de kaders van de geldende wet- en regelgeving. Dat geldt ook voor het inspecteren van de locatie bij een alarmmelding of indien de surveillant in het pand optreedt. Hiervoor zijn strenge richtlijnen en weet de surveillant precies wat zij/hij moet doen.

Zo werkt het

Wij werken met een aangewezen contactpersoon binnen H&H. Zodoende weet u precies wie van uw situatie op de hoogte is. Uw contactpersoon bespreekt met u alle ‘ins and outs’, uw vragen, behoefte en de situatie in het pand worden meegenomen in de instructie en de richtlijnen waarmee onze surveillanten werken. Wijzigingen in uw situatie of behoefte bespreekt u met uw contactpersoon. Vooraf is er dus een blauwdruk van alles wat van belang is in uw situatie en weet u precies waar u aan toe bent.

Dan start de dienstverlening van de surveillant die vallen onder H&H Security. Wanneer het alarm in uw pand een signaal afgeeft of wanneer het alarm afgaat zet de meldkamer dit alarm om naar een actie van de surveillant. In opdracht gaat een surveillant van H&H Security, die volledig is opgeleid en uitgerust, naar uw pand en inspecteert de buitenzijde. Wanneer hij niets opvallends constateert gaat hij naar binnen, schakelt het alarm uit en inspecteert of er binnen opvallende zaken zijn.

Als dat niet het geval is reset hij het alarm, schakelt in en inspecteert de goede werking van de installatie. U ontvangt, per e-mail, een melding van het alarm en bezoek. Indien gewenst zijn periodieke rapportages ook mogelijk.

Wij monitoren eventuele “valse” alarmmeldingen en adviseren u daarover. Zodoende voorkomen wij extra onnodige kosten.

Samenwerking met de politie, zowel vanuit de meldkamer als door de surveillant, zijn meer dan standaard bij H&H Security. Informatieoverdracht naar de overheid maakt deel uit van ons servicepakket, alle activiteiten melden wij bij de politie aan. Deze handelswijze is een vereiste vanuit de geldende wet- en regelgeving.

Kortom, laat u verrassen door onze dienstverlening op het gebied van alarmopvolging. Uw veiligheid en waarde in vertrouwde handen bij H&H Security B.V..

Offerte aanvragen

Meldingen komen direct binnen in onze gecertificeerde meldkamer waarna wij overgaan tot gepaste actie.

Meldkamerdiensten

Onze meldkamer is de spin in het web. Gecertificeerd, tot het uiterste opgeleid en voorzien van hoogstaande technisch snufjes stuurt en begeleidt onze meldkamer de  mobiele surveillanten. Daardoor staan zij garant voor professionele alarmopvolging. Indien een alarm afgaat sturen zij de surveillanten aan, voorzien hen van de nodige informatie en treffen noodzakelijke maatregelen. Bij een loos alarm vervolgt de surveillant na inspectie de andere werkzaamheden. Wanneer het een niet loze melding betreft neemt de surveillant de eerste maatregelen die in de instructie staan. Als de politie moet worden gealarmeerd zal de meldkamer dit onmiddellijk doen, de surveillant houdt de meldkamer op de hoogte van verdachte zaken zodat de betrokken instanties volledig geïnformeerd zijn en daarop kunnen anticiperen.   

Vanuit de meldkamerinformatie treft men acties die een vervolg vereisen. Dat is zeer divers, van de inzet van een extra surveillant, het beoordelen van videobeelden, het treffen van voorzorgsmaatregelen zoals het treffen van technische voorzieningen. Een groot aantal maatregelen passen binnen de kostenstructuur waarover u met uw contactpersoon afspraken maakte. Indien er afwijkingen zijn wordt u daarover geïnformeerd. Dit is ook het geval indien de situatie dusdanig is dat uw komst op de locatie noodzakelijk is. 

In geval van high risk zijn uiterst geavanceerde middelen beschikbaar. Uw eisen, die van uw verzekeraar en van toepassing zijnde wet- en regelgeving worden vertaald in techniek en maatregelen. Hierdoor kunt u erop vertrouwen dat wij tot het uiterste gaan om risico’s te minimaliseren en hierin de grootste mate van discretie betrachten.

Onze aanpak

Ieder vraagstuk is uniek

Elk vraagstuk over beveiliging is uniek en vraagt om maatwerk. Ook dat van u! Daarom brengen we vooraf eerst vrijblijvend en kosteloos de situatie en uw wensen in kaart.

Wat is voor u belangrijk? Wat is haalbaar? Waar voelt u zich comfortabel bij? We denken graag met u mee, geven advies, zeggen ook eerlijk als het niet kan en komen samen tot de juiste oplossing en maatregelen om uw veiligheid te garanderen.

Uw beveiliging regelen

Stap voor stap

Beveiliging begint met duidelijkheid. Daarom vertellen wij u graag vooraf wat u van ons kunt verwachten.

Neem contact met ons op
Dit kan via telefoon, ons online formulier of per e-mail. Deel uw specifieke behoeften en vragen met ons zodat we u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.
Gesprek met een expert
Eén van onze hospitality experts neemt contact met u op. Wij bespreken de details van uw situatie en adviseren u over de best passende professionals/diensten.
Voorstel op maat
Op basis van uw behoefte, stellen wij een voorstel samen met een duidelijk overzicht van de te leveren diensten en de bijbehorende kosten.
Uitvoering en evaluatie
Onze professionals voeren de afgesproken diensten uit en na afloop volgt een evaluatiegesprek om te toetsen of aan al uw verwachtingen is voldaan.